Línies de recerca

Competències. L’activitat científica en aquesta línia gira al voltant de: (a) la creació i contrast de models formatius centrats en competències, especialment pel que fa a la formació dual; (b) l’adopció d’estratègies i metodologies que faciliten en intervencions formatives l’adquisició de les competències i (c) l’avaluació i la certificació professional de competències

Tecnologia. Des d’aquesta línia es treballa per innovar i conèixer l’impacte que les tecnologies digitals, els multimèdia, els entorns virtuals, l’e-learning i les tecnologies emergents tenen, en contextos educatius formals i no formals, en el desenvolupament de competències dels infants, joves i adults. La competència digital en la població en general i en col·lectius específics –com els universitaris o els mestres (en actiu i en formació)- és també objecte d’estudi dins d’aquesta línia de recerca. Com també ho és l’ús del vídeo com a eina de recerca educativa i de millora de la competència professional.

Societat. Aquesta línia està orientada a millorar els nivells de qualitat de vida i de benestar tant de les persones, individualment i col·lectiva, com a nivell organitzacional. És per això que a partir de la recerca, la formació i el disseny i la creació de nous models que pivoten en les competències i estan enfocats en les fortaleses, la felicitat i la integració de les persones es vol generar un nou valor en l’acció social aportant, a més, evidències científiques consistents d’acord amb els objectius del grup.

Educació. Com a línia específica, s’interessa per l’educació a educació infantil, primària, secundària i superior, tant en l’ensenyament – aprenentatge de les diferents matèries, com en l’educació superior en la formació inicial dels docents de les etapes citades. En els darrers anys, destaquem les recerques orientades a l’ensenyament de les ciències, els tallers de comprensió lectora o l’educació STEM, entre d’altres; tot i que les contribucions més rellevants estan en la formació dual com a modalitat formativa facilitadora d’una adquisició real i en context de les competències professionals, socials i personals.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad